tisdag 24 november 2009

Stilla

Varken hunden eller jag hade lust att stiga upp imorse - så vi kröp ner under täcket när sambon och Miraklet pillrat sig iväg. Det är novembermörkt med regn och min kropp har som stannat av. Är alls inte lika hungrig längre. Dricker mest och äter frukt kombinerat med gröt eller fil.

Har direkt haft en dust med Försäkringskassan angående min sjukskrivning. Det verkar som att jag inte får nån sjukpenning eftersom jag jobbat fyra dar/veckan i stället för fem. Jag är ju en praktisk pendlare och tycker att en heldagsvila mitt i veckan vore bättre än fyra timmars kneg varje dag. Det är taskigt dåligt med upplysningar ibland - när varken läkaren eller arbetsgivaren kunde ha gett en hint om detta. Samtidigt kanske det är mitt ansvar eller?? Samma visa varje gång runt dessa pengar och blanketter. S u c k!

Sen är min mamma fortfarande inte alls pigg... det är lite drygt för dom vuxna Meilitorna. Men snart? kommer bebben. Tror att jag ska sortera alla små kläder idag och längta lite till....

Inga kommentarer: