torsdag 12 november 2009

Säg det med ett leende!

I måndags var jag så mogen, klok och duktig att jag frivilligt besökte min tandhygenist. Det var verkligen ett tag sen sist och jag kände väl att det skulle vara skönt med lite fräscha gaddar innan man kliver in i bäbiskokongen. Hundralapparna rasslade i väg och jag klev nöjd ut genom tandklinikdörren för att inte återvända på minst ett halvår.

Döm om min förvåning när jag igår kväll så mumsade på en nybakt saffransskorpa och kände nåt hårt i munnen. Hm...det där var en hård bit sötmandel eller så är det en....... (jäv***, sa****, skit) bit från en TAAAND!

Efter jag hade svurit klart började jakten på en akuttid innan helgen. Även om jag inte har ute tiden än så vill jag inte ha en trasig tand som ska börja "jäcklas" (hi hi). Tillslut fick jag napp och idag kunde jag få den lagad och det tog bara tio minuter - fantastiskt! Sen var det bara att rassla fram nya hundralappar och be en liten bön att det håller sig snyggt och lugnt i käften på Meilita ett tag.