tisdag 15 mars 2011

Stendöd?!

Nu kommer ett inlägg om döda rävar och kärlek. Min yngsta storebror bor med sin finfina familj i Paradiset. Han gillar åteljakt och har åteln ett stenkast från sitt eget hus. När jag och brorsan var små höll våran pappa också på med åteljakt på räv. Han låg då uppe på lagårsvinden på nätterna och lurpassade bland sågspån och bråte. Vet inte hur mysigt det var på en skala?

Brorsan har förfinat och gjort jakten aningens mer bekväm. Han skjuter från sitt eget sovrumsfönster medans hans kära sambo sussar så sött. Men hur fanken kan hon sova när han pangar på där mitt i natten? Jo helt enkelt för att han så omtänksamt sätter på henne ett par hörselkåpor när han ska skjuta. Sambon snarkar vidare helt ovetande om att det avlossats ett skott en dryg meter från sängen. Kärlek? Jomenvisst!

Dom här rävarna har raskat färdigt över isen.

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Nämen herre gud, vet inte om jag ska skratta eller gråta! Hälsa Runar från mig=o)!!

Potatishäxan sa...

Jag är lite impad, kreativ brorsa!