tisdag 29 mars 2011

Snart fridlyst?

Hur går det egentligen för Isbergssalladen? Jag undrar lite eftersom jag faktiskt inte kommer ihåg när jag köpte ett huvud sist. Jag blev frälst för några år sedan av påsarna med salladsmix och har varit en trogen anhängare och användare sen den dagen. Gott, vackert och varierande. Precis som en påse smågodis - fast nyttigare.

Utseendet påminner om en genomsnittlig Svensson med blek hy och råttfärgat hår. Hur var det egentligen med smaken på Isbergen? Sådär menlös i slag med hushållsost och limpa. Den känns onekligen lite undanskuffad och ratad.

Men en ny titel kanske piggar upp? Vad sägs om Shabby Chic eller varför inte rent K-märka den? Det finns många maträtter som borde K-märkas. Min mammas blodplättar med stekt fläsk är en fantastiskt rätt som lätt skulle kunna K-märkas eller fridlysas. Frågan återstår ju dock om man ska äta upp fridlyst mat eller?


1 kommentar:

Världen är liten… sa...

Mammas leverbiffar med gräddsås borde K-märkas, inte fridlysas som du sa för då får man ju inte äta upp dom!