onsdag 4 januari 2012

Hat trick

Tre romantiska barnfria kvällar. Vädret har sett till så att vi fått köra pass med snöskottning varje kväll. Jag har klarat av etapp två i kursen "Att köra snöslunga" och har bara kvar brevlådeskottningen på stora vägen innan jag är fullärd. Att skotta snö är en hjärndöd syssla. Att köra snöslunga däremot har så många moment att jag tillslut bara gav upp och svor rakt ut för att man är så jäkla trög! Det finns ett reglage för snösprut, ett för driften, ett för växeln samt ytterligare två reglage för snösprutaren. Phu! Tror jag kommer att ta tillbaka det där man säger om karlar och simultanförmågan.

Småstinten har typiskt nog blivit sjuka på sitt jullovsmys hos faster. Imorrn åker sambopappan och hämtar dom och jag ska på jobbet och jobba järnet. Ikväll ska vi (kors i taket) på bio - håll i hatten gott folk!

2 kommentarer:

Susanne sa...

Har inte skottat på hela vintern, så kommer det snö nu så måste jag nog kurs jag med.

Världen är liten… sa...

Hoppas det blev tid för lite romantik ocksåmellan all snöskottning! Ang män och simultanförmåga, det är skitsnack att dom inte har någon. Dom bara låtsas vara fullständigt inkompetenta när det är något som dom tycker är tråkigt eller ointressant.