torsdag 7 juni 2007

Prisa skatteåterbäringen

..ett favorit uttryck från teckade Robin Hood som nu är aktuellt tack vare en fyrsiffrig bonus på mitt konto.
Jaaa tänker jag. Slantar till min kommande Ikearesa!
Jaaa, extra semesterpengar!
Jaaa, kan spara nåra föräldradagar!
Jaaa, bara kul med extrapengar.

MEN, i morse var jag på besök hos Britta. Hon är min tandläkare.
Neej, en gammal lagning hade spruckit och små tandtroll partat loss i sprickan.
Neej, mina visdomständer växer sneare än snett och börjar jäklas med de andra!
Neej - min skatteåterbäring - neej, neej, neej!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vi var också lyckliga över extra tusenlappar men en 10 000 mila service på bilen kommer snart att äta upp merparten... SUCK.

Det finns alltid hål att stoppa pengarna i och i ditt fall blir det bara mer bokstavligt... ;-)

Anna sa...

Aj, aj, aj - dumma tander!

Jag var faktiskt och tog ut en visdomstand i fredags, och ska ta ut en till nasta torsdag.

Men en bra sak gumman - jag far hela tiden att jag ar for gammal for att borja toka med visdomstander - sa jag antar att det betyder att du och jag ar valdigt ungdomligt "valbevarade"!

Anonym sa...

Om du hade haft min hunkiga tandläkare skulle det vara som en bonus att gå dit, och du skulle med glädje lägga skatteåterbäringen på gotta för att få gå igen...
Ska dit på torsdag och laga ett hål! =)

Meilita sa...

Rubens mamma: Hunkiga tandläkare!! Finns de i verkligheten?
Övik verkar ha allt! Billiga hus, Crocs och Hunk-tandläkare. Me like!!

Anna: Jag vill inte skära ut dom - det gör säkert tokont i flera dar. Sen är vi ju otroligt unga och snygga! Hela tiden:-)

Meilita sa...

Lillasysteryster:Bilservice - gud så trist. Hoppas ni kan göra nåt kul iallafall. Typ käka en glass utan för verkstan!