fredag 3 oktober 2008

Fredagsflabb

En liten historia appropå dehär...

Kvinnan hittade en flaska som såg väldigt märklig ut och...kanske fanns det en ande i den tänkte hon. Kvinnan gned lite på lampan och mycket riktigt dök det upp en ande.
-Får jag tre önskningar nu? undrade kvinnan.
-Nä du vet...den globala konkurransen, inflationen, det instabila ekonomiska läget i världen och sån skit så nu får man bara en önskning. Nåå vad blir det ? svarade anden.
-OK sa kvinnan och drog fram en karta och pekade ut mellanöstern.
-Jag vill att dom här länderna skall sluta fred.
-Jösses svarade Anden. Dom här länderna har legat i fejd med varandra i tusentals år. Jag kan inte få dom att sluta fred. Jag menar...jag är bra, men såå bra är jag inte. Du får önska dej nåt annat.

Kvinnan tänkte efter en stund, sen sa hon:
-OK, då önskar jag mej en vacker och vältränad man som bryr sej om mej, som tar hälften av hushållsarbetet, en man som är bra i sängen och som inte tittar för mycket på sport.
Anden stirrade på henne en lång stund, sen suckade han och sa:
-Får jag titta på den där jävla kartan igen.

1 kommentar: