tisdag 30 november 2010

Kallt och tyst?

Har inte "hyrt" nån motorvärmarplats på jobbet i höst. Dels för att jag är irriterad på kommunens deal att man betalar även för dom månader man inte använder den och dels för att jag bara jobbar året ut innan jag ska vara mammaledig igen. November och december brukar ju inte vara speciellt kalla här vid kusten. Fem - tio minus cirkus brukar det vara och det funkar ju. Brukar det vara ja... nu äre ju aningens kallare även vid kusten och det är tur att man kör en fräsch kärra med bra stolvärmare.

Pärlans snuva har parkerat på mina stämband och jag är hes som en viskande kråka. Aningens knasigt då man pratar dagarna i ända toppat med att jag vikade som musiklärare och övade Luciasångerna. Näe det är såna dagar man bara skulle få sitta och skriva med goa låtar i lurarna istället för att försöka göra sig hörd bland småmänskorna.

Ikväll åkte vår utebelysning upp efter dagar då den bara legat på bänken i hallen. Orkade inte leta nån skarvsladd utan placerade den så fint på våra tre pallar med pellets som står parkerade utanför köksfönstret. Orginellt värre eller?

1 kommentar:

Världen är liten… sa...

Vad dåligt av kommunen, som om det inte vore nog att ni är underbetalade!
Bildbevis på belysningen tack=o).