tisdag 9 november 2010

Nytt fokus

Dagen började med 15 minusgrader. Men vad gör väl det när vi var så himla tajmade och fick in tre ton pellets i källaren i går. Jag lättade även på plånkan och köpte nya täckbyxor. Varför svider dom där trista vinterutgifterna så infernaliskt?

Nu ska vi få snö också. Det tycker jag känns helt okej faktiskt. Det kommer att underlätta en del arbetsuppgifter på jobbet avsevärt.... och det är välkommet.
På tal om jobbet så måste jag nog sjukskriva mig en vecka eller så på grund av nåt väldans smittsamt eftersom jag tokladdade med läsning från bokbussen. Can´t wait to dyka ner bland sidorna. Som vanligt orkar man läsa en kvart innan John Blund flyger in men drömma kan man ju alltid.

4 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Min vinterjacka är från 1800-talet ungefär och jag vill bara inte lägga pengar på nåt som bara förknippas med kyla och mörker. Mockajacka/halvkappa med fuskpäls, som har kemtvättats ett par gånger under sin livstid. Inget slitage alltså. Nej, den får banne mig hålla nåt år till.

Världen är liten… sa...

Har glömt att berätta att jag sträckläste ut boken jag fick av dig innan lillasyster föddes. Bra bok, men väldigt deppresiv. Hur kommer det sig att du valde den?

Meilita sa...

Väl: Jag blev väldigt fängslad av personportätten eftersom de lätt kan kopplas till människor i norrlands inland och vår föräldrageneration. Vill du läsa de två kommande böckerna så skicka rjag dom gärna till dig!

Världen är liten… sa...

Gärna! Tänkte skicka ett litet paket längre fram med bland annat bältet som du lånade ut,är det ngt speciellt som du saknar härifrån? Godsaker?