tisdag 20 november 2007

Lite skit i hörnen..

Vår dammsugare suger. Med andra ord - den är helt värdelös. Jag hatar den och suckar irriterat varje gång som jag ska krångla ut den från vår lilla städskrubb förbi skötbordet och ut i vår skräpiga vardag. Även om jag nu skyr den som pesten så är steget att investera i en ny längre bort än tjottahejti.

Att köpa städprylar är ju överlag så förbajjat tråkigt även om det förmodligen skulle bli lite roligare att eliminera hundhår och barnspill om grejerna var färgglada och lätta att hantera. Just nu består laguppställningen av en pansardammsugare med smidighetsfaktor som en Ockelbo 600 samt en trasig skurhink med lurvig mopp.

Steget till att köpa städtjänster faller sig allt mer lockande men för att överhuvudtaget få hit nån städfirma är det nog bara att slanta upp och drafta nya medlemmar i städlaget.

3 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Vi fick over lite pengar efter flytten hit till Boise, flygvapnet star for flyttkostnader, och bestamde oss da for att kopa en ny madrass till sangen och en ny dammsugare. Ack sa trakigt men oh sa bra, det ar nar man koper sadana rediga saker som man vet att man borjar bli vuxen=o).

Unknown sa...

Jag har faktiskt en ny dammsugare (fast den är nog närmare 1 år nu) och det är bland det bästa jag köpt till hemmet. Det blir ju så mycket enklare att vardagsstäda när dammsugaren funkar bra!

Däremot har jag ruggigt svårt att motivera nyinköp av skurmopp... Min är skitäcklig men jag blir så himla dumsnål varje gång jag tänker att jag måste köpa en ny.

Meilita sa...

Vad heter era fantastiska inköp?