måndag 26 november 2007

Undersökt

Idag var dagen då säcken skulle knytas ihop. Det stacks, tappades på blod, bt-koll samt ekg. Naturligtvis skulle jag även lämna urinprov. Gissa vad jag gjorde precis när jag kom in på vårdcentralen?! - Jajjamen jag kissade och spolade. Varför kan de inte skriva i kallelsen vilka prover man ska lämna?... nåväl - efter en halvliters hinkande vid vattenautomaten fixade jag tillslut att galant kissa i den lilla plastmuggen med mitt namn på.

Proverna var bra och hör&häpna även blodtrycket hade dagen till ära ett fantastiskt värde. Skönt - så det blev ingen justering av medicinen. I feel good - men skulle feela ännu goodare ifall disken var fixad och hunden promenerad. Ska göra det bums så jag får lite tid med mina skumtomtar. Ciao!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad härligt!!

Fast jag undrar hur tillförlitligt urinprovet är efter allt det där vattendrickandet? ;-)

Världen är liten… sa...

Vad skont att hora!
Klassiker det dar med kisseriet, alltid nervos att jag inte ska kunna eller ha tillrackligt nar det ska lamnas urinprov.