söndag 25 november 2007

Två onda ting

Sambon ska jobba i huvudstan hela veckan. Då önskar jag framförallt två saker:
  1. att jag inte insjuknar i vks (vinterkräksjukan)
  2. att det ger klån i att toksnöa

Vinterkräket kan man inte göra så mycket åt. Det har härjat på jobbet i tre veckor nu och jag ber till gudarna att jag klarar mig - åtminstone den här veckan. Snöandet kan man ju heller inte göra så mycket åt. Jag har däremot förberett mig genom att idag provköra vår snöslunga - så nu får det snöa bäst det vill. Fast snöar det och jag får vks på samma gång lär jag nog slå grannen en pling.

3 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Vad ar det som har hant?!? Vem har rakat illa ut, hor av dig!

Unknown sa...

Jag undrar precis som VÄL vad det är som har inträffat! Menar du olyckan i Vilhelmina?

Förresten, är du medveten om att du i inlägget faktiskt hoppas att det ska toksnöa!? Du glömde visst ett ganska viktigt "inte"... ;-)

Jag håller tummarna för att det är uppehåll i både väderlek och magregionerna hos dig den kommande veckan!

Du kan väl be G vinka åt mig i Stockholm? Jag ska nämligen också dit i morgon och såååå stort är det väl ändå inte? Vi borde ju springa på varandra vid ICA typ.

Meilita sa...

Lillasysteryster: jag har hälsat G - han skulle hålla utkik efter dig och ja - de inblandade i lördagens jaktolycka är inte okända personer för mig :-(