söndag 18 november 2007

My name is Kate - it's short for Bob.

Rubriken syftar på en av mina favoritcitat när det gäller humor sett på tv. En cyberskumtomte i pris till den som vet vilken serie jag syftar på.

Ialla fall så tog jag med mig Miraklet på gospelmässa i dag. Dotterns garderob består av en salig färgblandning och dagens kreation var grå och brun. Den kvinnliga prästen kommer fram till vår bänk just när vi krånglat av kläderna och satt oss ner i bänken. Hon säger till Miraklet:
"Hej - men du var en glad en!" Vänder dig sedan till mig
"Har du sett att vi har lekkorgar, han kanske vill ha en? Ska jag hämta en åt honom?"
Hon går bort och kommer tillbaka med leksaker och en liten stol....
" Jag tog med en liten stol som han kan sitta på".

En kvinna kommer fram till oss varav prästen säger till henne -
"Har du sett vilken glad och fin liten kille?
" Jaa " svarar den lilaklädda pantertanten.
"Vad heter han?" frågar prästen.
"Hon heter Jonna" svarar jag med ett flin.
"Det var ett fint namn eller hur?" svarar prästen och vänder sig till lila damen...och går vidare. Nice Save tänker jag och ger Miraklet en russinask samtidigt som kyrkklockorna kör i gång

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

Wow, visst ar det helt otroligt vad "inkorda" vi ar som samhalle pa vilka farger flickor respektive pojkar ska ha pa sig.Ah, da ar anda Sverige mycket battre an USA har ar det riktigt illa. Har tar dom ju dessutom hal i oronen pa spadisar bara for att "visa att det ar minsann en tjej.

Meilita sa...

Ja det är inte klokt!