tisdag 22 januari 2008

Skön musik

Småmänskorna på jobbet diggar rock. Gammal hederlig hårdrock. CDspelaren går varm dagarna i ända med godingar som School´s out - Alice Cooper, Balls to the wall - Accept och Black Betty med Ram Jam. Som kronan på verket har Deeps Purples klassiker slagit ut Lordis Hardrock Halleluja som förut gick på repeat.

Under pussel och pärlplattsbyggande sitter jag och sjunger med medan småmänskorna diggar med sina kortklippta kalufser. Skön stämning med andra ord! Det känns som jag själv är fem år och hör brorsornas stereo vägg i vägg på högsta volym. Det ända som saknas är farsans klassiska citat: Spela ji den dära dynga nu igen?!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du är utmanad på min blogg!

Världen är liten… sa...

Ha ha minns det som igar nar vi var i ditt rum och lekte medan H. & C. spelade all mojlig hardrockmusik i rummet brevid! Tror definitivt att dom var en bidragande orsak till att jag fortfarande gillar/foredrar den typen av musik an idag.

Meilita sa...

Lsys: ojdå!

VäL: Jag är evigt tacksam till att de bidragit till min exellenta musiksmak!