tisdag 15 januari 2008

Ute på jobbet

Jag är van att vara ute varje dag oavsett väder. Indoktrinerat med modersmjölken och praktiserat med småmänskor och jycke. Mår fysiskt och psyksikt dåligt om jag inte varit ute under en dag.

Nyss blev det ju vinter med minusgrader -hurra. Men nu är det återigen plusgrader skitblött och isbana och det finns inget dåligt väder men skitmycket dåliga kläder. Alla föräldrar som har sitt barn på förskola borde få jobba under en sån här dag för att få lite insikt. Man blir så less så less sååå less på dessa sk "vintrar"

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det är då en himla tur att jag slipper vara utomhus när jag jobbar. Jag avskyr att vara ute när det är dåligt väder och aldrig har jag några bra kläder heller.

Jag är impad av er förskolelärare som är så hurtiga!

Världen är liten… sa...

Kan bara tanka mig hur blott och jobbigt det maste vara! Jag ar ocksa impad=o)

Meilita sa...

Lsys: Vem som helst blir hurtig och vill vara ute när man är inne med dussinet småmänskor hela dagen. Man behöver en ljudbreak och frisk luft.

Väl: Galonisar och overaller är en trång och trist ekvation