fredag 8 februari 2008

Lyckliga jag!

Jag är nu inne på vecka tre som deltidsarbetare. Det är ljuvligt!

Det börjar på onsdagkväll då jag laddar för fredagskänslan som infinner sig direkt på torsdagmorgon. Den kulminerar när jag glider ut från parkeringen på jobbet strax efter lunch och lägger sig som en mjuk lyckofilt när jag hämtat Miraklet från dagis.

Idag har vi sovit, städat och varit ute i det underbara vädret - matat hästar, kollat katter, bråkat och skrattat. Det är verkligen en lyx och en stor lycka att få vara hemma med sitt eget barn. Tack Sverige och tack för att Miraklet blev vårat barn.

Hon är min finaste...
Hon är våran finaste.

3 kommentarer:

Jenny Eklund sa...

Låter ljuvligt! Om jag ska tolka dig rätt så är du alltså ledig en dag i veckan?

Jag jobbar också deltid, men 80% av varje dag. Och det är mest för att inte barnen ska behöva ha så långa dagar - men jag hade nog hellre haft en ledig dag!

Inte är det era hästar förresten?

Meilita sa...

Min grundtanke var att jobba sextimmarsdagar men det var rätt så krångligt rent praktiskt så det blev tillslut fredagar som blev min lediga dag. Med facit ihand är det jätte skönt - främst att ha en hel dag som inte har några måsten.

Hästarna finns i byn på lagomt promenadavstånd!

Världen är liten… sa...

Vilket fint inlägg=o), gillar speciellt biten om den mjuka lyckofilten!
Skulle lätt välja att vara ledig en dag i veckan istället for att ha kortare dagar, att som du säger ha en veckodag då man inte har några måsten. Gör man inget så ar det bra, får man något gjort så är det bara en bonus.