onsdag 13 februari 2008

Nu är det väl ändå hennes tur?

Det är sjukt nu men det är ganska banalt med snoriga näsor om jag jämför vad min goaste och jämnåriga kompis har krånglat med senaste sju åren. Hennes hjärta har flimmrat och fladdrat till och från i S-J-U år. Otaliga är de resor in och ut från lassa samt även två nervtrådebränningar gjorda nere i Linköping. Inget har fått ordning på hennes pump. Trist för henne och trist för oss som står brevid och tittar på. Trots detta "handikapp" vet jag ingen gladare människa och hon ger mig alltid perspektiv på begreppet hälsa och att vara "frisk".

Igår genomfördes tillslut det alla väntat på. I går satte de in en pacemaker och allt gick bra! :-)
Det känns så otroligt skönt att det äntligen blev av samt att det gick. Nu håller vi tummarna att supertjejen piggnar till och snart är ute i vardagen igen - för är det någon som är värd det så är det hon - världens goaste och bästaste kompis.

Kram på dig!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ibland är det nyttigt med perspektiv. Skönt att allt gick bra med operationen för din kompis! Krångel med hjärtat är ingen barnlek...

Världen är liten… sa...

Håller fullständigt med ovanstående talare, nyttigt med perspektiv på saker och ting. Hälsa och krama om M. från mig nästa gång du pratar med/träffar henne.