lördag 16 februari 2008

Desperat vid köksbordet

Kryper nerför trappan till kökssoffan. Snoret ligger tätt och kroppen värker i takt med hostattackerna. Känner mig inte snygg - blek, fet och med håret på ända.

"Varför kan man aldrig få vakna och va snygg?" frågar jag sambon
"Men du är snygg" svarar sambon
"Lägg av" svarar jag
"Nää men jag tycker du är snygg" upprepar han
"Skärp dig " muttrar jag
"Sa du att du ville hångla?" säger han med ett flin
"Men hallå? - hur desperat är man när man vill hångla med en ful tjej?!

Tragiskt eller? ;-)

8 kommentarer:

Jenny Eklund sa...

Nämen skärp dig! Finare kommentarer kan du ju knappt få!

Det är kääärlek det, njut och sluta dissa G... ;o)

Världen är liten… sa...

Håller med ovanstående kommentar, kärleken är blind och tur är väl det=o)!

Meilita sa...

Alltså - jag är en självironisk människa med ganska mycket humor om jag får säga det själv. Majoriteten av mina inlägg ska läsas med glimten i ögat och inte med så stort allvar.

Självklart tog jag åt mig av hans fina komplimang men ni som känner oss vet ju att vi har en stundom rå men hjärtlig ton mellan oss. Det är ju den som kryddar vårt förhållande och det är ju en av orsakerna varför jag älskar min sambo så mycket. Att han har humor!

Anonym sa...

Tre saker man inte säger när tant-röd är på besök:

1. Ska vi hångla
2. Jag tog sista chockladbiten
3. Vad sur du är

Världen är liten… sa...

Ha ha, Austin du är smartare än jag trodde!

Anonym sa...

VÄL: Learning by doing. ;-)

Jenny Eklund sa...

Äsch, det är klart att vi fattade att det var skrivet och sagt med glimten i ögat. Det var kommentaren också! ;o)

Meilita sa...

FiF: Jag var ju som sagt rätt så humorlös när jag läste kommentarerna av förståeliga skäl! :-)