torsdag 14 februari 2008

Mixat Livet

En dag fylld med känslor. Sambons mormor avled under natten och morgonens dödsbud ekade i skallen när kollegan överlycklig kom och berättade att hon just blivit mormor. Livet är - hela tiden.

Småmännskorna har gjort de finaste korten till sina älsklingar. Jag har till och med hjälpt ett av barnen att skriva: "Vill du gifta dig med mig?" på ett kort. Det var ingen lek - utan på djupaste allvar. Kärleken finns - överallt.

Nu är jag hemma och sambon är på väg till jobbet. Miraklet sover och Peps sitter ute och kollar på talgoxarna i syrénbusken. Det käraste jag har - har jag här .....mitt liv och mina kärlekar.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, i dag blev det sannerligen tvära kast. Men kärleken lyser genom allt.

Kram till er och en särskild till G som delar min sorgsenhet över en förlorad mormor/farmor.

Världen är liten… sa...

Ge en kram till sambon från mig också, hans mormor fick visserligen ett lågnt liv men det är alltid jobbig att förlora någon som står en nära.