fredag 11 maj 2007

Många länder blire..

Jag gillar schlager...verkligen men nu när det är tjufjorton nej jag menar trettitolv länder som ska förmedla sina melodier är det lätt att bli korvstoppad av all fantastisk skit som strömmar ut ur tvn. Kvalets rocktema levererade åtminstone några sköna gitarrer som toppades av Tjeckiens röda Vgitarr (snacka om flashback till pudeltiden) Tröttast blev jag på dessa överkäcka programledare - har de ingen distans? Urk! Tur att man hade Christian Luuks snoriga kommentater att vila öronen på.

Tre som jag minns från gårdagen är Andorra som gjorde mig glad, Serbien som berörde och Turkiet som väckte dans och partynerven i mig! Sen är jag tveksam till att The Ark ska hamna topp tre, jag tror knappt på topp tio - måtte ja ha fel.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror inte heller att Sverige kommer att hamna på någon topplacering. Tyvärr.

Ukraina går väl och vinner hela skiten...

Världen är liten… sa...

Saknar schlagerfestivalen=o(, alltid lika kul att samlas, roas och forfasas tillsammans. Plus all godis och dricka man proppar i sig - mums!!