onsdag 30 maj 2007

Prins?! Nej tack!

Inför installationen av min mordagspresent (fontänpumpen) var jag tvungen att tömma den befintliga dammen på vatten eftersom den var ganska slemmig. Min stora farhåga var att det skulle finnas grodor på botten som övervintrat där. Jag HATAR grodor och paddor... så länge som de sitter stilla är det helt okej men så fort som de hoppar eller krälar startar en hurv och ett skrik släpps ur min grimascherande mun.

Jag öste spänt upp vattnet med en glasslåda när jag såg hur det rördes *skrik&hurv*. Sambons kusin kom skrattande och tog bort den men först var han tvungen att jaga mej lite med grodan i handen och jag sprang och skrek som en fjortis. Naturligtvis var det ytterligare en groda i dammen som sambon kom och tog bort. Medans grodorna utforskade sitt nya hem (ån) kunde jag lungt fortsätta skrubbandet och lägga locket på.

Tur att jag funnit min prins utan att behöva pussa nåt kräldjur - i bland är livet rättvist! Tack för det.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Huvvaligen. Slemmiga grodor är verkligen ÄCKLIGA. Tur att du har modiga män omkring dig som kan hjälpa till :-)

Världen är liten… sa...

Ni ar for roliga=o), har inga problem med smagrodor, men stora paddor daremot det ar en helt annan historia...*hurv*