torsdag 3 maj 2007

Hate it

Jag hatar att handla mat. Är helt värdelös på att spontanhandla och hitta på allsköns maträtter när jag botaniserar bland hyllorna. Nä raka spåret runt för att upptäcka halvvägs in i butiken att jag tappat listan eller helt glömt bort att kolla skafferi eller recept innan jag åkte in. Fort, fort vill jag att det ska gå så jag kommer ut snabbt med typ inget mer spännande i kassarna än mjölk, bananer och blöjor. Sen är jag ju inte heller världmästare på självhelvetesscanningen vilket jag surt fick erfara igen förra helgen när jag bippat fel på en packe med festis. Nä tack å lov är F kungen med kundvagnen bland hyllorna. En titel som han gärna får ha på livstid!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Och jag som älskar att handla. Allt ifrån kläder till mat.

Vi gör alltid matsedel för den kommande veckan (handlar på söndagar) och skriver en nogrann handlingslista med varorna i rätt ordning (dvs den ordning de finns i affären, så att man slipper springa fram och tillbaka). Då blir det LÄTT att handla :-)

Nu är jag dessutom inne i självscanningsvängen också... Har blivit kontrollerad 1 gång och hade tydligen lyckats göra rätt! *stolt*

Världen är liten… sa...

Har inte heller nagot emot att handla mat, forutsatt att jag inte ar hungrig och det inte ar fullt med folk i affarn! Onska att jag kunde vara lika duktig som lillasyster med hennes veckomatsedel, hamnar val nagonstans mittemellan henne och dig nar det galler framgang pa mataffarn!

Camillas lockar sa...

Håller med. I hate it too. Dessutom blir det ju snordyrt. Man borde planera och sen åka till Willy's. Men nej, det funkar aldrig. Och utan bil blir det ännu värre.