söndag 18 februari 2007

Fack – dom sprack…

Budgetåren börjar göra sig påminda. När jag återupptog träningen efter okänt antal månader dök jag in i garderoben för att kolla in mina coola träningskläder – bajs, de var för småa och skorna – ett par reebok från tidigt 90-tal kändes lite stumma och halvspruckna. Men som tur är blir man inte fet om fötterna så skorna dög – ända tills de gav mig så krövla ont i knän, benhinnor och sprack ytterligare i sömmarna efter lite hopp och klapp till Erasure-mixen med ABBA-låtar.

Så igår lördag bar det av till Sporthuset för inköp av nya dojjor. När jag kliver in i bilen låter det ”(you’re not) riiitch (bitch)” – mina jeans sprack över hela vänstra skinkan. Mitt enda par som jag visserligen använt ganska ofta senaste halvåret. Bajs igen och kallt blir det med ett gap ut mot vinterns minusgrader. Inte alls lika coolt som på högstadiet då man kroniskt gick och frös med halvtrasiga jeans. Fördelen med att ha trasiga jeans då var att när farsan såg dom fick man pengar till att köpa nya. Kanske blir det en sväng till Manjaur i veckan eller (mer troligt) så åker the green goblin fram (symaskinen) under dagen.

Nya skor blev det i alla fall, så nya och fina att de kommer att höja min motivation att träna till skyarna...eller?

1 kommentar:

Unknown sa...

Hoppas du får lite bidrag till ett par nya byxor! Inte trevligt med värsta repan vid rumpan!