lördag 24 februari 2007

Skötsam medborgare

Är det bara vi svenskar som är så himla ordentliga, eller?
I fredags när jag var och handlade mat på Obs (Ja det heter väl Coop forum numera) så hade de erbjudande på fläskfilé för 39 kr/kg. Perfekt!! MEN... haken var att man bara fick köpa max två stycken per kund och vad gör man:
Joo, naturligtvis är man en skötsam medborgare och tar två bitar som tydligt scannas och läggs ner i vagnen. Men nu om det är ett kanonpris varför varför köpte jag inte flera? Tror jag att Obs har en civilklädd spion som står och plockar i kryddhyllan samtidigt som vederbörande står och sneglar mot frysdisken där filén ligger? Vad ska de göra ifall jag tar tre stycken? Skrika högt att jag överskridigt maxgränsen för veckans erbjudande? Poängtera för alla i min närhet att jag lider av diskalkyli eller att jag helt enkelt är en sniken småbarnsmamma som alltid jagar extrapriser eller en tragisk 30 plusare som gillar att göra det där lilla förbjudna i vardagen? För snacka om adrenalinkick när man passerar självutcheckningen och kommer ut på parkeringen med tre stycken fläskfiléer. Woooaaow så busigt! Men det lär jag ju aldrig få veta för jag tog ju precis rätt antal – två stycken fläskfiléer.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Precis så där är jag också. Otroligt skötsam och gör exakt som man "ska". Men jag stör mig otroligt mycket på dem som bryter mot reglerna och skulle nog se väldigt snett på dig om du tog tre fläskfiléer... ;-)Rättvist ska det vara!

Världen är liten… sa...

Det ar nog ganska svenskt=o). Nagot som jag storde mig lite pa forr om aren, men som jag borjar uppskatta mer och mer ju langre tid jag bor utomlands. Eller har det med aldern att gora?