tisdag 27 februari 2007

Tillfället gör tjuven

Idag blev jag av med min börs. Jo du läste rätt. Nån tjuvaktig person snodde min börs med alla mina pengar och kort. SUCK!!!
Vart är vårt samhälle på väg när människor inte ens kan skilja på mitt och ditt?
Jag slår vad om att tjuven knappast är straffmyndig och för att inte tala om föräldrana! Vilken uppfostran har de gett sitt barn? Tur i oturen så hade jag inte saknat den förrän någon ringde och berättat att de hittat min börs och allt fanns kvar iden. Tack och lov. Vart hittades den då? Jo på en skohylla tillsammans med Jonnas mockasiner på öppna förskolan. Det var alltså nån liten ligist som plockat upp den ur skötväskan. Kan det vara Jonna eller var det någon annan liten ettåring med kleptomaniska drag som pillat på mina grejer?! Nu ligger den ialla fall i tryggt förvar högt uppe i ett skåp tills jag har möjlighet att hämta hem den. Nästa gång jag far dit blir det kombinationslås på väskan - sanna mina ord!

1 kommentar:

Världen är liten… sa...

Lol, haller med Karin! Allvarligt talat, det ar fruktansvart nar det hander! Jag blev av med min planbok under en konsert har i Boise och sag den aldrig igen....Sparrade kort etc inom 2 timmar men tjuven hade redan anvandt nastan 1000skr pa mitt kreditkort, lyckligtvis fick vi tillbaka pengarna. Men det var inte det varsta, led av angest i flera manader efterat for att nagon acklig ohederlig manniska hade tafsat pa mina personliga tillhorigheter! Otackt=o(!