torsdag 15 februari 2007

Fem års budgetliv

Steget från att leva på pengar från CSN till att leva på pengar från Försäkringskassan är inte särskilt stort. När man verkligen snålar på föräldrapenningsdagarna för att vara ledig så länge som möjligt är utrymmet minimalt när det gäller inköp för ens egen del. Det handlar om mat och räkningar och till råga på allt vill CSN att jag ska börja betala tillbaka på lånet (Där sprack studentlivsbubblan!!). Jag både längtar - men fasar mest över dagen då jag ska börja jobba igen - fördelen är att det borde bli lite mer pengar i plånboken till min garderob och inredning och den stora nackdeleln är att jag verkligen trivs att dola här hemma. Hemmafriheten som introducerades av studentlivet är något som jag alltid har värdesatt!
På något sätt hamnar man alltid på rutan som handlar om pengar - det sägs att man inte blir lycklig av pengar men visst klån gör de livet betydligt enklare och lite roligare.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag är ÖVERTYGAD om att jag skulle bli lyckligare om jag vann 1 miljon. Tusen problem skulle försvinna i ett nafs! Men jag om jag fick välja mellan miljoner på banken eller min familj är valet lätt...