onsdag 7 februari 2007

Nära ögat

Det var nära att jag gjorde det igen men med en millimeter kvar kom jag ihåg att kombinationen metall - tunga och 20 graders kyla inte är att föredra. Första gången var utanför Konsum i Åmsele. Jag stod och hängde på broräcket och väntade på att mamma och pappa skulle komma. -Smack, smack... åh vad himla törstig man vart- hm, is på broräcket. Tungan for försiktigt ut - tjooong så satt den fast och en nanosekund senare stod jag och såg en liten skinnbit sitta fast på broräcket samtidigt som det bultade och blödde inne i munnen.

Idag när jag skulle koppla Peps för vår dagliga promenad så hade koppellåset frusit ihop. Vatten smälter is och det finns vatten i min mun tänkte jag och precis när mina läppar snuddat vid metallen såg jag broräcket på Konsum. Det var nära ögat...

1 kommentar:

Unknown sa...

Hahaha! Tänk vilken rolig syn... du med tungan fast i Peps koppel... Jag garvar!

Tur att du hade minnet kvar i hjärnbarken :-)