fredag 2 februari 2007

Klanmöte

Jonnas dop i Manjaur bönhus KristiHimmelsFärdsdag 2006

I helgen bär det av till Manjaur - paradiset på jorden. Det är där som jag och mina tre äldre bröder vuxit upp och nu ska hela högen dit för att fira Ronnys födelsedag och för fiskepremiären i Björnstavatjärn. Det blir så där härligt trångt, ungar överallt och våran pappa LarsErik gör sitt bästa för att reta och busa med alla sina barnbarn. Nån gång per dags hörs någon ropa:
-FAaarmooor, säg åt faarfaar - han reetas!!!

Så idag ska det packas för jag och Jonna blir kvar tills tidsdag, så nu blir det bloggtystnad från mig fram till dess.
tjingeling och hogatjacka på er

2 kommentarer:

Unknown sa...

Manjaur? Himmelrike? Ja, om du säger det så! Jag har i och för sig bara varit där ett fåtal gånger så jag har väl inte rätt att uttala mig. Hoppas ni får en härlig vistelse där borta och att du har massor att blogga om när du kommer hem igen!

Hälsa "G"!

Anonym sa...

Gu sa fint, vad "sjuk" jag blir pa att umgas med slakten(vissa ord blir onekligen helsjuka nar man inte har de tre sista bokstaverna pa tangentbordet!). Halsa och gratta Ronny i efterskott och halsa Gerdy och Lasse fran mig och Rene, vi hade det verkligen supertrevligt nar vi var dar i somras!!