måndag 26 februari 2007

Utmanad

Jag är listutmanad av Lillasysteryster och vill i och med detta kasta utamningen nej jag menar utmaningen vidare till drutten och världen är liten.

1. Kan du fixa en punktering och byta torkarblad själv?
Ja jag kan byta däck och torkarblad men inte så haj på cykelpunkor
2. Hur äter du ett äpple?
Med min mun
3. Är du rädd för små svarta kryp med många ben?
Nej men hatar grodor UuÄääckk!!!
4. Big Brother eller Sportnytt?
Eh Big vadå? I det här huset regerar alltid sporten
5. Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då?
En konsertbiljett
6. Är du mörkrädd?
Nej inte direkt
7. Resmål som fascinerar?
Cuba och Kina
8. Ditt senaste telefonsamtal?
Med en av grannarna som ville ha mina adressuppgifter till Bygdegårdarnas Riksförbund
9. Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det?
Ååhh... Queen med en återuppstånden Freddie eller varför inte AC/DC eller Robbie Williams eller Bruce Springsteen...
10. Förrätt eller efterrätt?
Periodare
11. Bästa stunden på dagen?
Några minuter av lyx när jag kan göra vad jag vill en liten stund
12. Tre saker du alltid har med dig?
Jonna (ingen sak kanske) annars är det för det mesta bilen, skötväskan och plånbok
13. E-post eller snigelpost?
Vilket som - jag blir glad när jag ser att någon tänker på mig så pass att de skriver till mig!
14. Den senaste komplimangen du fick?
Av grannen som jag pratade senast med i telefon som tycker att jag är så duktig på att vara ute och promenera varje dag trots väder och vind.
15. Senaste gången någon skällde på dig?
Peps skäller på mig varje dag, men annars tror jag det var Fredrik när vi grejade och lagade pelletsskruven i lördags.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tackar, tackar för svaren!

:-)

Anonym sa...

"Fredrik när vi grejade och lagade pelletsskruven i lördags"

Mild tillrättavisning skulle jag vilja säga.

/Den andra parten

Världen är liten… sa...

Du far mitt svar pa din blog, da jag inte har nagon jag kan utmana!

1. Kan du fixa en punktering och byta torkarblad själv?
Har bytt däck en gang, men det var typ snart 15 ar sedan. Har aldrig bytt torkarblad men det borde ju inte va sa svart.
2. Hur äter du ett äpple?
Skar upp det i bitar
3. Är du rädd för små svarta kryp med många ben?
Nej, ar dock valdigt aktsam da vi har tva typer av giftspindlar har i Idaho - varav en ar svarta ankan.
4. Big Brother eller Sportnytt?
Sporten, ser inga reality sapor overhuvudtaget. Valdigt less pa dessa sk kandisar
5. Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då?
Biljett till nagot sportevenemang och sushi
6. Är du mörkrädd?
Bara ibland nar jag far "for mig" att jag hor en massa ljud
7. Resmål som fascinerar?
Japan, Australien och Nya Zeland
8. Ditt senaste telefonsamtal?
En advokat som ville prata med en av advokaterna som jag jobbar for. Det roliga ar att han pratar svenska efter att han var utbytesstudent i Lund pa 70-talet!
9. Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det?
U2 eller Social Distortion
10. Förrätt eller efterrätt?
Alltid forratt om jag maste valja
11. Bästa stunden på dagen?
Efter middagen nar allt ar bortplockat och i diskmaskinen
12. Tre saker du alltid har med dig?
Nycklar, planbok och mitt cerat
13. E-post eller snigelpost?
Haller med kusin, men det ar extra haftigt att fa ett vykort eller brev da det hander sa sallan.
14. Den senaste komplimangen du fick?
Fran maken, han ger mig komplimanger varje dag=o)
15. Senaste gången någon skällde på dig?
Hmm, tror att det var en blivande klient som kallade mig javla idiot for att jag inte visste vem som hade ringt honom fran varat nummer. Vi ar 10 personer som jobbar har och han kom inte ihag namnet pa advokaten som han hade kontaktat. Ah i slutandan var det alltsa mitt fel....