måndag 12 mars 2007

Tung Måndag?

När ditt jobb känns tungt och tråkigt och ingenting går som det borde gör följande:

När du åker ifrån jobbet stanna till vid ett apotek och köp en stjärttermometer av märket 'Johnson and Johnson'. Öppna förpackningen och läs bruksanvisningen. Där kommer du att finna meningen: "...varje termometer har testats personligen i vår fabrik".
Blunda sedan och upprepa med hög röst minst 5 gånger:

"...jag är glad över att inte jobba på avdelningen för kvalitetskontroll på 'Johnson and Johnson'...jag är glad över att inte jobba på avdeldningen för kvalitetskontroll på 'Johnson and Johnson'..."

Le...och kom ihåg att det alltid finns jobb som är värre än ditt

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fast ännu värre är det ju att ANVÄNDA de termometrarna själv... Tanken att någon annan haft den i rumpan känns ju inte så fräsch!

Men jag vet egentligen inte om det är så stor tröst att arbetarna på Johnson testar termometrar. Mitt jobb kan vara riktigt vidrigt ibland också, så vidrigt att tanken på en termometer i rumpan känns helt okej :-)

Världen är liten… sa...

*Skratt*, jag haller med lillasyteryster - jag skulle foredra om ingen hade testat min "nya" termometer! En annan fundering, vad jobbar du med lillasyster? Nagot som ar varre an termometertesting?