torsdag 29 mars 2007

På kurs med Kurt?

Ylandet och gnället fortsätter och jag börjar ladda för i morgon då jag ska på kurs (kanske med nån som heter Kurt - vem vet?) mellan 9-17 (många timmar blire). Det är öppna förskolan som anordnar en gratis heldagskurs i första hjälpen och barnen får hänga på.

Jag har gått liknande kurser tidigare och tänkte när jag läste anslaget att det var ju inte så värst länge sen som jag gjorde det där? Hmm, det var nog i gymnasiet och för 7-8 år sen på jobbet. Eh... det kan nog vara vettigt att friska upp minnet litegrann - i synnerhet när man har ett barn under sina vingar.

Sen bär det av till Manjaur - jiiipiii :-)
Så fantastiskt härligt det ska bli.

Ha det bäst nu - allihop!

2 kommentarer:

Världen är liten… sa...

*skratt* Tank att det satte sig sa i varan generations hjarnor. Det ar nastan sa att man tvangsmassigt maste lagga till "...med Kurt" om man borjar en mening " Jag ska pa kurs..."

Unknown sa...

Det är nog bra att gå en sådan kurs. Gudarna vet att jag också skulle behöva det... Min utbildning har gjort mig till expert på att sätta nålar, ta blodprover och andra tekniska grejer men jag vette katten om jag kan rädda livet på mina egna barn...

Ha en superhelg i Manjaur!