söndag 11 mars 2007

Salo for president?

En skrällfri melodifestivalfinal. The Ark sopade hem segern och första deltävlingens vinnare fick minst poäng. Jag kommer då inte att sörja Anna Books comeback och fallback. Såg eftersnacket där hon rörd till tårar hyllade sin debut på globen samt att hon överskridigt inkorgen med sms - över 500 stycken sms hade hon fått - who gives a shit??

Min sambo (den allvetande musikkännaren och svensktoppjurymedlem) satt och hejade på lärarMaire och tyckte det var skandal att hon fick så lite poäng av jurygrupperna - jag tyckte att den låten var helt intetsägande plus att hon inledningsvis sjöng ganska falskt. Men Fredriks självgoda min stärktes när hon kammade hem rätt många poäng av svenska folket - trots att han inte ringde en enda gång själv!

I år känner jag inget vemod när schlagercirkusen är över för det har varit ganska halvuselt emellanåt, men jag tycker i alla fall att The Ark är bäst och jag hoppas att de ger övriga Europa däng i Helsingfors den 12 maj.



3 kommentarer:

Unknown sa...

You said it girl :-)

Och Marie hade visserligen en stark låt men varken röst eller personlighet att bära upp den. Och i melodifestivalsammanhang hör den inte hemma. Så det så Fredrik!

Anonym sa...

Jag vill ju inte göra er ledsna men det finns ju en anledning varför ni inte fått vara med i svensktoppsjuryn. Ni kan helt enkelt för lite om musik. Inget att skämas över utan bara fakta. Skulle kunna hålla en basik-kurs vid något tillfälle. Marie dunkade in folkets röst något jag förutspådde redan från start. The Ark var outstanding.

PS! Nej Linda, Anna Book var inte värd fler poäng.

Malin sa...

Hmm. Jag tror inte att The Ark kommer att göra storslam i Europa. Om man tänker på de östeuropeiska länderna hade Caramia gått bättre. Men det är inte för den delen en favorit, nä det fanns ingen som jag fastnade för...