tisdag 13 mars 2007

Spring rain

Undrar vem det är som namnger duschkrämer? Krävs det extra poetiska ådror för att få ett sånt jobb?

Inhandlade en ny häromdan med namnet spring rain och jag kan på direkten säga att ett vårregn som framkallar en sån doft har jag då aldrig varit med om. För mej är vårregnsdoften förknippad med gegga, slask, surt gräs och framtöade hundlortar. När vi bodde i stan var det inte heller nån vidare romantisk doft under vårregn. Våren här i norrland består ju till större delen av snö och slask innan det hysteriskt fort blir grönt och visst... jag medger att det kan även dofta härligt fräscht när regnet fallit på mark som gror.

Fast å andra sidan är det ju en himla tur att jag doftar romantiskt gott som ett vårregn enligt FamilyFresh när jag duschat och inte som en gårdsplan på landet!

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja, man kan verkligen undra vem som sitter och komponerar ihop namnen på duschkrämerna! Ologiskt är bara förnamnet.