fredag 16 mars 2007

Sudda Sudda

Sjung med i: Sudda Sudda
"På fredag ska man städa det gör varenda tant och pojkens snälla mamma hon gjorde likadant"

När jag var liten så städade min mamma på fredagar och medans hon torkade golven brukade jag få en pix-ask (lite tungvrickning att säga det ordet!) oftast av märket Zoo som jag satt och åt bland uppochner vända stolar på kökssoffan. Rätt så mysigt vill jag minnas...

Men idag då? Jo jag skulle gärna sitta med min pixask och kolla på när någon städar mitt hem för städning är ett nödvändigt ont som jag inte gör i onödan. Men har man hund och numera också en liten rumphoppare (Jonna varken kryper eller går än!) så resulterar det i att hon med sitt rumphoppande drar med sig allt damm och det fastnar på hennes byxor. Så den måste fram lite nu och då - den vedervärdiga pansardammsugaren och det bästa man kan göra av städsituationen är att sjunga:

"På fredag ska man städa det gör varenda tant..." medans Peps gör utfall mot dammsugarmunstycket och Jonna glatt hoppar efter sladden.

Trevlig helg på er!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Städa ja... det är just det som är så tråkigt. Blä.

Ha en trevlig helg du med!!

Världen är liten… sa...

Usch, jag avskyr ocksa att stada=o(! Jag ar duktig pa att ha det upplockat, ordning och reda liksom, men apdalig pa att komma mig for att skura golv och dammtorka. Hade en staderska pa Cypern som kom tva ganger i manaden och tog golv, badrum och fonster - det var sa j-kla underbart! Absolut en av mina forsta prioriteringar om jag nagonsin borjar tjana lite mer pengar.