måndag 5 mars 2007

Tantvarning

Efter jag fyllde trettio hände något magiskt..nja tragiskt är väl kanske en bättre beskrivning. Det var då som förfallet i min kropp började.

Efter den makalöst roliga 30+30 festen som jag och Linda röjde av började flytten till huset samtidigt som jag gjorde min långa praktik på lärarutbildningen. Det var i samband med detta som första klockan klämtade och jag fick börja knapra piller mot högt blodtryck. Efter bara någon månad var det dags igen - minnet sviktade...hade jag tagit medicinen idag ?.. eller..hm... För att förhindra eventuell överdos/underdos fick jag köpa en (panchovarning!!!) dosett som kunde hålla rätt på två saker..dels om jag tagit mina piller samt vilken dag det är. Slutligen hände det något med mitt största organ (nej - inte mina bröst) nämligen huden. Spänsten i låren blev sämre och en dag kunde jag till stort förtret uppdaga en liten grop på mitt ena lår. Ja det var så det började - vägen till tant. Men det märkliga är att jag fortfarande kan få en finne nu och då och sådana har jag då aldrig sett på en tant!

Min lilla pillerkalender

7 kommentarer:

Unknown sa...

Du har helt rätt. En dosett är nog den största pensionärsvarningen av dem alla :-D

Unknown sa...

Förresten. Min pappa (som fyller 60 år om 2 månader) får ännu grymma finnar i ansiktet och jag vet inte om jag vill kalla honom för ung?

Meilita sa...

Lillasysteryster:Ja men Kalle kan väl knappast kallas tant heller??

Unknown sa...

Så sant, så sant! Jag kanske borde se alla mina finnar som ett ungdomstecken och inte som ett taskigt arv från farsgubben!?

Världen är liten… sa...

Det har med finnar i 30-ars aldern ar ju helt sjukt!! Hade inga som helst problem med finnar i tonaren och fram tills att jag var 25, men efter det har det liksom blivit ett permanent irritationsproblem! Ar missnojd over min hy under cirka 2 veckor varje manad, nagon som har nagot bra tips pa nagon bra produkt? Har dessutom valdigt kanslig hy och kan inte anvanda alltfor starka produkter...

Anonym sa...

Världen är liten:

Bra produkter:
- Påse/hink över huvudet
- Anlägg mustach då drar du blickarna från finnarna.
- Plåster
- Gå baklänges
- Sjukskriv dig

Världen är liten… sa...

Hmmm, tack sa mycket for de fortraffliga tipsen...En riktigt lustigkurre not, kan ju bara vara en person - F.!